Definicja FILOZOFIA EDUKACJI: nazwa odnosząca się do ogółu wystąpień filozoficznych na temat mechanizmu oświaty; za prekursora w tej dziedzinie uważane jest Platona, który uzależniał cele kształcenia jednostki od zadań, jakie stawia przed nią społeczeństwo, uważając równocześnie, iż prawdziwa nauka powinna się opierać na uczeniu matematyki i filozofii, ponieważ dlatego uzyskujemy nie tylko mądrość, lecz także rozwiniętą wyobraźnię i zdolność posługiwania się abstrakcjami; w dobie renesansu uważano kształcenie za sposób doskonalenia własnej natury, kształtowania osobowości, dlatego propagowano uczenie się do granic możliwości; pogląd ten zmodyfikowano w oświeceniu, kiedy to Locke rozpoczął namawiać ludzi, aby uczyli się w domu, a nie w szkole; natomiast Rousseau postulował powrót do natury, a kształcenie miało wydobywać z człowieka tkwiące w nim dobro; Kant z kolei uważał, iż pozyskana wiedza czyni człowieka dobrym, nastawionym pokojowo; tezę tę zmodyfikowano w XIX w., wskazując na utylitarny charakter kształcenia, bo z nabytej wiedzy korzysta nie tylko zainteresowany, lecz również społeczeństwo
- Co znaczy FENOMEN:
- Porównanie postrzegania i poznania; u Kanta fakt mogący się stać obiektem badania naukowego; dla Hegla to edukacja o rozwoju świata; w fenomenologii Husserla odpowiednik aktu intuicyjnego, a więc to, co filozofia edukacji co znaczy.
- Krzyżówka FILON, ŻYD Z ALEKSANDRII:
- Dlaczego naszą erą - 50 n.e.) - filozof, przedstawiciel grecko-żydowskiego synkretyzmu; dokonał próby syntezy greckiej myśli filozoficznej z żydowską tradycją religijną. Za cel filozofii uważał poznanie Boga filozofia edukacji krzyżówka.
- Co to jest FILOZOFIA PRAKTYCZNA:
- Jak lepiej sformułowana do końca wizja filozofii Locke´a, która, wg niego, powinna się zajmować praktyczną stroną życia, wykorzystywać zdobycze psychologii, szczególnie gdy w grę wchodzi popęd i wola i filozofia edukacji co to jest.
Czym jest Edukacji Filozofia znaczenie w Słownik filozofia F .