BANG co to jest
Co znaczy Big Bang? W fizyce wynika, iż galaktyki oddalają się wzajemnie od siebie ( Hubblea prawo.

Definicja Big Bang

Co to jest BIG BANG: okres "narodzin" Wszechświata. Z obserwacji astronomicznych wynika, iż galaktyki oddalają się wzajemnie od siebie ( Hubblea prawo) co znaczy, iż Wszechświat rozszerza się. Znając szybkość ucieczki galaktyk łatwo obliczyć czas, jaki upłynął od momentu, gdzie mechanizm ten został zapoczątkowany. Okres ten, nazywany Ogromnym Wybuchem (B.B.), mógł mieć miejsce około 15 mld lat temu. Prekursorem teorii B.B. był George Lemaître, który w latach trzydziestych XX wieku sformułował teorię "pierwotnego atomu". Postęp koncepcji Wielkiego Wybuchu zawdzięczamy George-owi Gamowowi i jego studentom Ralphowi Alpherowi i Robertowi Hermanowi. Ci ostatni w 1948 przewidzieli, iż po Ogromnym Wybuchu powinien we Wszechświecie pozostać "ślad" w formie promieniowania szczątkowego (reliktowego) przejawiającego się w formie szumu mikrofalowego nadchodzącego ze wszystkich kierunków. Promieniowanie to zostało odkryte dopiero w 1965 poprzez Arno Penziasa i Roberta Wilsona, co potwierdziło przypuszczenie, iż Wszechświat był kiedyś setki tys. stopni gorętszy niż aktualnie

Definicja Bunsen, Robert Wilhelm:
Co to jest niemiecki, prof. uniw. w Kassel, Marburgu, Wrocławiu i Heidelbergu. Razem z G.R. Kirchhoffem skonstruował spektroskop i opracował sposoby analizy widmowej, dzięki czemu odkrył cez i rubid big bang.
Definicja Beta Promieniowanie:
Co to jest rodzaj promieniowania jądrowego polegającego na emisji cząstek , tzn. elektronów albo pozytonów big bang.
Definicja Beta Rozpad:
Co to jest promieniotwórcza jądra atomowego (J), wskutek której z jądra emitowany jest elektron wspólnie z antyneutrino ~ (rozpad -) albo pozyton i neutrino (rozpad +). wskutek rozpadu - ładunek jądra atomowego big bang.

Czym jest Bang Big znaczenie w Słownik fizyka na B .