WZÓR BALMERA co to jest
Co znaczy Balmera wzór? W fizyce określający długości linii serii widmowej atomu wodoru leżącej w.

Definicja Balmera Wzór

Co to jest BALMERA WZÓR: empiryczny wzór, podany w 1885 poprzez J. Balmera, określający długości linii serii widmowej atomu wodoru leżącej w widzialnej i nadfioletowej części widma. Ma on postać: , gdzie - długość fali linii widmowej wyrażona w , o = 3645,7, n - liczby całkowite 3, 4, 5,... Wzór ten jest częściej służący w formie podanej poprzez J. Rydberga:,gdzie R - stała Rydberga (109 737,312 cm-1). Seria widmowa opisywana w.B. odpowiada przejściom atomu wodoru z wyższych poziomów energetycznych na poziom drugi (kluczowa liczba kwantowa n = 2). Zobacz także serie widmowe

Definicja Becquerel, Antoine Henri:
Co to jest prof. cole Polytechnique, członek paryskiej Acadmie des Sciences. Badał związki pomiędzy światłem i magnetyzmem i zdarzenie fosforescencji. W 1896 odkrył promieniotwórczość naturalną, za co w 1903 balmera wzór.
Definicja Beta Cząstki:
Co to jest elektrony i pozytony emitowane poprzez jądra atomowe w trakcie rozpadu ( beta rozpad balmera wzór.
Definicja Barometr:
Co to jest ciśnienia atmosferycznego. Do precyzyjnych pomiarów stosuje się hydrostatyczne b. rtęciowe i obciążnikowo-tłokowe. Niekiedy stosuje się także b. wykorzystujące w swoim działaniu zależność balmera wzór.

Czym jest Wzór Balmera znaczenie w Słownik fizyka na B .